چگونه می توانیم لکه های روغن را از روی آسفالت تمیز کنیم؟
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

لکه های روغن روی بزرگراه های آسفالت فقط ناخوشایند نیستند بلکه می توانند به خانه یا اتومبیل شما رد شوند. از بین بردن لکه های روغن از مسیر آسفالت به هیچ وجه شبیه پاک کردن نشت مواد غذایی در کف آشپزخانه نیست. در عوض ، شما باید روش های خود را تنظیم کنید و در ترکیب با مواد شیمیایی که به طور موثر باعث شکستن روغن می شوند ، از نیروی بیشتری استفاده کنید.


اصول تمیز کردن روغن از سطوح آسفالت
حتی قبل از شروع ، شما یک مزیت دارید. آسفالت یک سطح نفوذ ناپذیر است - کمتر از بتن متخلخل است. از آنجا که آسفالت آب می ریزد ، تمایل به ریختن لکه های روغن نیز دارد.


شما می توانید لکه های روغن قدیمی موجود در آسفالت را با زور ، با مواد شیمیایی یا با ترکیبی از این دو از بین ببرید. نیرو به شکل واشر فشار ، برس اسکراب نایلونی یا برس سیم است. مواد شیمیایی یا پایه نفتی دارند یا می توانند از بین برنده چربی های سازگار با محیط زیست باشند.

پس از شکستن لکه روغن ، باید پس مانده آن از مسیر آسفالت خارج شود. باقیمانده باقی مانده در محل فقط پس از خشک شدن محل رانندگی دوباره لکه گیری می کند.


شستشوی فشار
خودتان آن را انجام دهید
شستشوی فشاری که توسط خودتان انجام می شود ، یک بزرگراه آسفالت می شکند و لکه های روغن را شستشو می دهد. شستشوی تحت فشار یک نیروی خالص است و نیرویی است که باید حساب شود. شستشوی فشار مداوم با اسپری نازک سوزنی نه تنها باعث شکستن روغن می شود بلکه می تواند آسفالت را نیز بشکند.


بنابراین ، ضربه زدن به آسفالت فقط با نیروی مناسب یک عمل متعادل کننده ظریف است. واشر فشار در محدوده 1600 psi یا کمتر ممکن است نتواند لکه های روغن را از بین ببرد. برای از بین بردن موثر روغن ، به یک ماشین فشار بالاتر در محدوده 3000 psi نیاز دارید.


حرفه ای
تجربه و ابزارهای بهتر شستشوی تحت فشار خود را از کار حرفه ای جدا می کند. برای تمیز کردن لکه های روغن ، افراد حرفه ای از یک سر مخصوص تمیز کننده سطح صاف استفاده می کنند که شباهت زیادی به بافر کف دارد.

فشار آب تا 4000 psi هد بزرگ تمیز کننده را بالا می برد و حداکثر 8 GPM را تحویل می دهد. واشر فشار حرفه ای می تواند بدترین لکه های روغن را با استفاده از این ابزار پاک کند ، همه اینها در حالی است که مسیر اتومبیل شما را حفظ می کند. از آنجا که نیرو به اندازه اسپری نازک سوزنی هدایت نمی شود ، خطر شکستن آسفالت کم است.

چربی گیرهای سبز
چربی گیرهای سبز که جایگزین پاک کننده های سمی هستند ، روی لکه های روغن بدون مواد شیمیایی خشن یا ساینده کار می کنند. بیشتر چربی گیرهای سبز از اتوکسیلات های الکل به عنوان مواد فعال خود استفاده می کنند. برخی از چربی گیرهای سبز شامل مرکبات برای بهبود توانایی تمیز کردن و بوی مطبوع آن هستند.

از چربی گیرهای سبز می توان با مقاومت کامل (مستقیم از بطری) یا رقیق شده با آب استفاده کرد. برای لکه های روغن ، مواد چربی زدایی سبز به مسواک زدن شدید با برس موی نایلونی نیاز دارند. با شستشوی باقیمانده با آب همراه باشید. برای پاک کردن کامل لکه های روغن از آسفالت ممکن است چندین برنامه کاربردی لازم باشد.

تمیز کننده فر
پاک کننده فر از قبل لکه های روغن و چربی موجود در اجاق گاز شما را پاک می کند ، پس در مسیر اتومبیل خود چطور؟ در حالی که پاک کننده فر قطعاً در گروه سمی قرار می گیرد - این ماده حاوی لیز ، اتر ، اتیلن گلیکول و سایر مواد شیمیایی سمی است ، لکه های روغن موجود در مسیر شما را از بین می برد.

لکه روغن را با تمیز کننده اجاق گاز بپاشید و اجازه دهید کف کند و حدود 15 دقیقه بماند. با استفاده از یک سیم یا برس نایلونی لکه را تمیز کنید ، سپس آن را بشویید.

خاک رس گرانول
کیسه ها یا سطل های رس ریز دانه ای به منظور جذب روغن و سایر مایعات روی پیاده رو فروخته می شوند. خاک رس دانه ای روی استخرهای تازه و ایستاده روغن موثرتر است. لکه های روغن خشک و قدیمی به طور کلی با مواد جاذب پاک نمی شوند.

خاک رس دانه ای را روی نشت روغن بریزید ، سپس آن را با جارو پخش کنید. ضخامت 1/2 اینچ تا 1 اینچ را حفظ کنید تا نشت کاملا جذب شود. پس از جذب روغن ، جاذب را جارو کرده و آن را دور بیندازید.

بستر گربه
بستر گربه لکه های روغنی را از آسفالت مانند خاک رس دانه ای جذب و تمیز می کند زیرا اساساً بر پایه خاک رس دانه بندی است.

نکته
قبل از نشت روغن ، می توان از خاک رس گرانول و بستر گربه نیز استفاده کرد. فقط کافیست 1/2 اینچ یا بیشتر محصول را در محلی که انتظار دارید نشت روغن در آن واقع شود پخش کنید (مانند بلوک موتور).

هنگام استفاده از بستر گربه برای پاکسازی روغن از آسفالت خود ، حتماً از بستر پایه رسی استفاده کنید. از ژل سیلیکا یا بستر گربه های قابل تجزیه زیست ساخته شده از روزنامه ، ذرت ، گندم یا کاج استفاده نکنید.

بستر گربه این مزیت را دارد که راهی سریع برای پاک کردن نشت روغن از آسفالت است زیرا بسیاری از خانواده ها قبلاً نیز گربه در دست دارند. اگر قصد استفاده طولانی مدت از بستر گربه را دارید ، به محصول رس دانه ریز خالص بروید. بستر گربه بسیار گرانتر از خاک رس دانه ای است.

نفوذ روغنها
روغن های نفوذپذیر با اسپری با ویسکوزیته پایین مانند WD-40 یا Liquid Wrench می توانند لکه های روغن را از مسیرهای روکش آسفالت تمیز کنند زیرا این مواد پایه نفتی دارند. این محصولات سمی هستند ، بنابراین هنگام استفاده از آنها مراقب باشید. گرچه موثر هستند ، اما همچنین یک روش گران قیمت هستند زیرا مقدار زیادی از محصول مورد نیاز است. 

لکه از آسفالت لکه داره؟

جوش شیرین هیچ خاصیت شیمیایی خاصی ندارد که باعث تجزیه روغن شود. به بیان ساده ، جوش شیرین ساینده ملایمی است. جوش شیرین همراه با آب و برس اسکراب نسبتاً در از بین بردن آن لکه های روغن موثر است. برای تهیه خمیر فقط از کمی آب استفاده کنید.

از جوش شیرین می توان به عنوان یک جاذب استفاده کرد ، دقیقاً مانند خاک رس دانه ای یا بستر گربه. اما دانه های ریزتر جوش شیرین به سختی از آسفالت خارج می شود.

جوش شیرین
جوش شیرین تقریباً هر کاری می تواند انجام دهد. اما آیا این به وظیفه نظافت o بستگی دارد





:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: